RSS

FRICA, CEA MAI UMILITOARE STARE UMANĂ

29 Dec

regele-leu1

Sentimentele care mi-au dominat viața, în numele cărora, sau sub apăsarea cărora am decis – uneori inspirat, alteori imprevizibil și cel mai adesea CRETIN, au fost 3. TREI.

1.Iubirea acută sau deja cronicizată pentru un anume bărbat. N-o comentez. O știm toate, toți. V-aș ofensa inteligența să mai explic acest punct.

2.Frica, CEA MAI UMILITOARE STARE UMANĂ, una care declanșează în mine o revoltă cotropitoare, mai mare decât dacă aș ajunge freelancer pe centură. Revelația că aș face ceva de frică, umilința stării de a-ți fi frică, mă poate construi criminal în serie, imediat ce îmi asum că, de fapt, asta-i ideea. Puțini o recunoaștem fățiș, din prima. Mascăm, ne mințim zâmbind sau fumând sau pilind sau orgasmic. Dar când brusc… mă dezmeticesc, îmi fixez, îmi asum, că fac ceva de frică, reacționez ucigând tot. Silă de mine însămi!

3.Mila. Mai mult decât dragostea, filială sau nu, decât prietenia, istoria comună, decât orice, mila față de cineva îmi va domina decizia. Și mă va apăsa în stomac, mă va face să plâng mocnit, chiar să uit de frica – subiect al punctului precedent. Și mă va determina să fac tâmpeniile de care obiectul milei mele va profita ulterior, ca și cum le-ar fi obținut muncind cinstit. Ca și cum i s-ar cuveni.

Iar SIMPTOMUL care m-a dominat în viață (nu-i sentiment ci simptom), este UNUL SINGUR.

Sufocarea claustrofobică declanșată de lipsa libertății.

Și o spun cunoscând PERFECT definiția libertății democratice, nesărind calul de „prea liber”, cu un cuvânt, nefiind dobitoacă. DAR. Orice îngrădire a libertății mele mentale sau fizice sau expresive, cu sau fără punctul 2 – al fricii, mă lipsește de aer. Ca să-mi recapăt aerul pot deveni, din nou, criminal în serie.

EPILOG. Totuși nu-s criminal în serie, nici măcar en detail, sacadat, TOCMAI fiindcă m-am înconjurat de oamenii care le știu pe toate astea.

Iar pe aceia care nu le știu, nu le vor, nu le acceptă, fie îi evit, fie fac artificii ca să nu devină niciodată CU ADEVĂRAT “ai mei”.

 
2 comentarii

Scris de pe 29/12/2014 în Uncategorized

 

2 răspunsuri la „FRICA, CEA MAI UMILITOARE STARE UMANĂ

  1. R. Jeana

    30/12/2014 at 00:01

    mi-a placut tare!!!!!

     

Lasă un răspuns

 
