RSS

POVESTEA CELOR CINCI SECUNDE

06 Apr

up1

O scurtă povesticică de azi, despre cum îți poți construi fericirea. Ea, fericirea, fiind cumva și suma „micilor fericiri” zilnice.

Eram la cabinet, sala de așteptare ticsită, nici unul programat, câțiva destul de bolnavi, câțiva doreau documente medicale. Evaluez din ochi situația și îi iau în ordinea importanței bolii.

După vreo jumătate de oră, unul din aceia care aștepta, un bătrânel TARE bătrânel, se înfurie că așteaptă mult și, nervos, ton agresiv, dă să plece, că s-a săturat, că… M-a iritat, era furios pe nedrept, nu era nici progrmat, nici grav bolnav, stătea după rețeta lunară.

Puteam transforma momentul într-un conflict, răspunzându-i ce-mi venea la gură. Fiindcă îmi venise! Să-i fi scos Contractul Cadru de asigurat sub nas, ar fi fost Kafka. Am decis, după 5-6 secunde de latență (când el deja se îndrepta ostentativ spre ușa de ieșire, crezând că-mi face-n ciudă că pleacă!), am decis deci să schimb placa. L-am ajuns din urmă, l-am luat de umeri și l-am țucat pe obraz. Repet, e TARE bătrân și micuț și slăbuț, i-am spus să nu se supere, că am alții foarte grav și nu i-aș lăsa chiar să moară, dar să mai stea puțin, că-i fac rețeta cât pot de repede…

S-a întors din drum, a început să plângă că „așa e el nervos de la o vreme, nu se poate controla”, și-a cerut iertare de trei ori și mi-a declarat dragoste eternă! Este același care putea să mă înjure de mamă, când cobora treptele plecând furios.

Iar alegerea mea: conflict, adrenalină, furie/ sau să-i smulg bătrânelului complimente în lacrimi și iubire veșnică, a durat doar 6 secunde. Și 51 de ani până la înțelepciune.

 
2 comentarii

Scris de pe 06/04/2015 în Uncategorized

 

2 răspunsuri la „POVESTEA CELOR CINCI SECUNDE

  1. confuciusnc

    06/04/2015 at 21:58

    Asta imi aduce aminte de metoda clasica care se aplica de catre parinti in educatia copilului, imbratiseaza-ti copilul in loc sa il certi atunci cind a gresit cu ceva foarte rau si dupa ce surescitarea i s-a stins, abia apoi aplica-ti tratamentul educational. O imbratisare strinsa, un pupic, o atitudine calma fac minuni si tin locul a o mie de cuvinte decit reversul. Totul e alegere in viata.
    Bineinteles ca fericirea este cumulul micilor bucurii de care ai parte in fiecare zi si care in timp se materialiazeza intr-o stare definita de multumire, satisfactie, implinire = fericire. Felicitari fericitilor care au parte de o asemenea viata. Sper sa molipsiti cit mai multi oameni cu aceasta dispozitie.

     
  2. Otilia Tiganas

    06/04/2015 at 22:37

    ACESTA a și fost mesajul meu! Tare bine îmi cade că l-ai simțit corect.

     

Lasă un răspuns

 
