RSS

IARTĂ-MĂ!

16 Apr

forgive-me-im-sorry

E greu să spui „iartă-mă”. Fiindcă e greu să-ți recunoști, mai ales ție însuți, că ai greșit.

Fără să vrei, mecanismele fine ale orgoliulu te îndeamnă să-ți cauți scuze, explicații, să muți ușor- ușor greșeala în ograda celuilalt.

Apoi, îți vine să rostești în loc de “iartă-mă”,  “înțelege-mă!”. Deci devii egoist. Intri în eroarea argumentării. Și te trezești că dialogul o ia razna, se comută pe o succesiune de acuzații reciproce, din ce în ce mai agresive.

Pentru că “iartă-mă”,  ar trebui să fie STRICT “iartă-mă”, deci nu suportă argumente. Așa cum nici “te iubesc” nu reclamă argumente. Spui “te iubesc și PUNCT”, nicidecum “te iubesc pentru că…”

Iar acuma, să trecem de la psihologia aceluia care a știut să-și asume și să spună simplu “iartă-mă, am greșit!” la beneficiarul cererii de iertare. Cum reacționezi când ți se cere iertare?

  1. Dacă greșeala e de neiertat, spui “nu te iert” și îi întorci spatele.
  2. Dacă e iertabilă, dar tu abia apucai un pretext să te cari, tot așa, îi întorci spatele. Soarta ți-a oferit un prilej confortabil să ieși din scenă.
  3. Dacă e greșeală iertabilă, dacă abia apuci să te împaci, îl iei în brațe și spui simplu “Okay, hai!”

Ce NU faci? Nu proifiți de acest moment ca să-i explici încă o dată unde a greșit. ȘTIE perfect!! Și-a explicat detaliat în fața oglinzii, ca dovadă că a venit la tine.

Marile împăcări nu mai au nevoie de cuvinte balast. Iar marile iubiri nu au nevoie de schemă logică.

 
Scrie un comentariu

Scris de pe 16/04/2015 în Uncategorized

 

Lasă un răspuns

 
