RSS

MI-A VENIT O IDEE TRĂZNET!

28 Mai

8206stampila colop p30 albastru deschis

Legea Sănătății și contractul CAS, fiind redactate așa cum știm, adică de neînțeles (sau de înțeles în 5-6 variante pentru același fragment), sunt convinsă că voi, pacienții, pățiți nu o dată ca un cadru medical să zică una, altul alta, funcționara CAS a treia și Andreea Esca, la știri, a patra.

Astfel ajungi tu, bolnavul, să te iei de cap și să faci atacuri de panică, iar noi, jucătorii în piesa cu medicina, așișderea.

Îi spun pacientului X că NU AM VOIE să fac ceea ce el îmi cere. Ceva document, desigur. Răspunsul nu se lasă așteptat.

  • Dar doamna doctor Y de la Arad, a zis că puteți. Plus de asta, nu mă primește fără trimitere (de exemplu)!

La primele din astea, obișnuiam să vin cu răspunsuri de genul:

  • Doamna doctor Y îți poate spune că-l pot împușca pe vecinul. Sigur că pot! Pot. Dar e ilegal, e rău și fac pușcărie. Bine nu-i.

Totuși simțeam că nu-i destul, că omul nu-i convins, pleacă frustrat. A-i da copy paste fragmentul de lege la care mă refeream, e ca și cum i-aș da spre descifrare papirus egiptean, câtă vreme eu însămi apelasem la „specialiști-lege”, pentru interpretare. (Vorbim de autoprotecție, de ceea ce mi s-ar putea imputa material dacă aș face-o!)

Și-atunci mi-a venit o idee salvatoare, până acuma imbatabilă. Fac așa:

  1. Îmi fac „nedumeritul” aliat, începând prin a-i zice că pricep ce simte, când unul la Arad îi zice albă, și altul la Hășmaș neagră. Deja, el devine atent la spusele mele. Confirmă că-i cum spun. Că-i zăpăcit total, nu mai știe ce să creadă.
  2. Continui, calm dar ferm:

– Uite diferența între mine și arădean! Eu am să scriu chiar acuma pe o hârtie că „nu se poate”, pun data și parafa. Semnez. Această hârtie o poți folosi oriunde!! Chiar la tribunal. Ai să vezi că, NIMENI nu va mai semna o astfel de hârtie, contrazicându-mă. Vorba-i vorbă, zboară, dar să văd cine semnează ceea ce susține!

Rezultat pozitiv de 100%.

  • Nici un nedumerit nu a obținut, vreodată, un document scris invers. Și au încercat destui!
  • Pacientul meu se prinde că nu de lene sau ignoranță nu-i dau ce zicea arădeanul că ar trebui să fac.
  • Eu mă duc acasă cu coronarele intacte, fără scandaluri pe la cabinet.
  • Mă pot concentra seara să scriu pe FB, cu neuronii nealterați la slujbă.

Nu, ce fain?

 
3 comentarii

Scris de pe 28/05/2015 în Uncategorized

 

3 răspunsuri la „MI-A VENIT O IDEE TRĂZNET!

  1. miryam rhod

    29/05/2015 at 12:13

    Am facut si eu ceva similar cand lucram la o firma de contabilitate si veneau clientii cu anumite cerinte, de genul solicitati rambursare de TVA ca a zis …. (si aici apareau diversi, de la vecinu’ pana la avocat) ca se poate.

     

Lasă un răspuns

 
