RSS

POVESTE CU PĂRINȚI PILANGII ȘI MĂTUȘI NEFUTUTE

25 Iul

Despre serialul meu pe blog, DIZARMONIA SCHIZOIDĂ.

Fac o introducere (chiar și după al doilea episod), una cu care trebuia, poate, să încep.

Eu încerc doar să adun, în aceeași agendă, cele câteva chestiuni de elementar bun simț și care ar putea fi lesne schimbate. Nu-i politică, nici text retoric gen “să ne dea”, „porcii dracului”, „hoții hoții” etc, ci descrierea concretă a unor erori remediabile în zece minute. Folosesc mecanismul reducerii la esență a marilor patimi retorice.

INTRODUCERE-POVESTE

Unde ne aflăm în 2015? Și nu numai cu sistemul sanitar. Cu toate!

Noi, votanții români, în postura unor copii semiabandonați, analfabeți, fără hrană, cu mucii până la brâu, cu pamperși chiar la 14 ani, în loc să fim învățați, de mici, să facem piș la budă. Părinții noștri pilangii, adică oamenii politici. Ei fie lucrează cu ziua și cumpără votcă și țigări din toate ciubucurile, fie jefuiesc periodic niște vile. Dar nici când jefuiesc, nu ne cumpără nouă salam unt și franzelă!

Noi, mucoșii, plângem la geam (adică solicităm presa!), iar niște mătuși- fete bătrâne nefutute (organismele de control) vin periodic, corect coafate și ne trag câte o bătaie, fiindcă nu cităm corect din Kant sau Hegel. Nu-i bai că puțim a piș și caca-n pamperși! Nu-i bai. Ele, mătușile nefutute, ne cer să știm fragmente din filosofia greacă, fiindcă au aflat că așa se educă copiii prin Europa, sau prin State.

Iar noi, copiii împuțiți, ne-am prins că nu putem nici schimba părinții de pe azi pe mâine, nici nu putem otrăvi mătușile- plătite deseori de părinți, sau ele însele analfabete. Bașca am aflat că plângem la geam degeaba.

Atunci, zic eu, să ne așezăm în cerc pe iarbă și să încercăm măcar să ne spălăm singuri la râu, că asta nu costă. Să renunțăm la pamperși odată cu adolescența, (se poate face caca și după copac, nu doar în chiloți), apoi să-nvățăm să adunăm din mărul de la drum ceva hrană etc.

Asta fac eu, cu serialul meu.

Nu pot ucide părinții și mătușile, dar pot măcar să mă apăr de bătăi și să mă spăl la fund și să îmbuc ceva, în loc să mă leagăn singură-n pătuț, din lipsa afecțiunii… sau în loc să sper că părinții adoptivi de mâine vor fi ăia bunii (următoarea guvernare).

 
4 comentarii

Scris de pe 25/07/2015 în Uncategorized

 

4 răspunsuri la „POVESTE CU PĂRINȚI PILANGII ȘI MĂTUȘI NEFUTUTE

  1. dan

    27/07/2015 at 14:00

    Draga Crenguta,
    Cititorul mediu informat, are putere de analiza si sinteza spre a discerne cand e rau si cand e bine!
    Cetitorul traditional, uraste sa-i arati cat e de neinformat.
    Necititorul nu exista pe Internet.
    Pare dulce limba neaose, traditionala chiar si plina de extravagante ligvistice dar te asigur ca semidoctii te judeca pentru libertatile verbale.
    Daca vrei, te provoc la o intrecere dreapta, dura, minereasca cu judecati vizibile din gaurita luminitei de la capatul tunelului.
    Sper insa ca nu m-am inselat cand am simtit spiritul tandru , timid si drept?
    Noroc Bun !

     
    • Otilia Tiganas

      27/07/2015 at 14:48

      Dragă cititorule,

      Prenumele meu e Otilia, nu Crenguța. Otilia Țigănaș.
      Libertățile verbale nu numai că mi le permit, chiar mai mult, ele aparțin artileriei ușoare a stilului meu scris/vorbit. Mai ales că-mi limitez tirul libertăților la doze rarisime și scurte.
      Volumul meu de proză, „Femeia cu șapte pălării”, de exemplu, nu conține NICIUN cuvânt cu P și F… (nu le dezvolt, ca să nu roșești). Volumele mele de poezii, nici atâta.
      În schimb, postările pe blog și pe FB vor conține uneori cuvinte cu F și P.
      Ce se poate face? Să-mi reții semnătura și să-mi ignori postările, căutând alți autori, pe gustul tău.
      Ce NU se poate face? Să mă înveți să scriu. Chiar protejându-mă părintește. Fiindcă scriu mult, de mult, nu-s nici novice și nici debutant, am un stil format și nu accept sfaturi. Nu atunci când nu le solicit și nu de la oricine. Nici războaie minerești nu accept.
      În arena bloggerilor eu sunt un ofertant. Nu adversar, dar nici coechipier la dublu mixt, pe texte cu doi autori. Este take it or leave it.
      Accept însă dialogul argumentat pe idei și principii.
      Sunt convinsă că ai fost bine intenționat.
      De aceea, sper totuși să mă citești și de-acuma încolo, zâmbind tolerant când dai peste o pulă în textele mele. Vor fi pule foarte rare, dar vor fi.
      Tu citește restul cuvintelor, vezi dacă-ți place mesajul și evită să-mi dai lecții de scriere. Ș-a hi bine.

       
  2. Octaviana

    05/08/2016 at 19:54

    Nebuna mai esti:))

     

Lasă un răspuns

 
