RSS

ÎN VÂRTEJUL DANSULUI – guestpost Sandu Chiran, tatăl meu

14 Oct

DESAFINADO… în noapte

Cândva, una din fetiţele mele, nu știu care dintre ele, seara, într-un moment de entuziasm mi-a promis solemn, cu legământ:

– Lasă tati, când oi fi eu mare, te duc la un concert de “geiz”-simfonic, de care ne tot povestești c-ai vrea să-l vezi și tu măcar o dată în viață.

Și… iată-mă, în iulie 2008, cu Tina lângă mine, la Festivalul Internațional de Jazz din Montreal. Copila mi-a împlinit visul!Două săptamâni în diferite locuri din centrul orașului, pe scene profesional instalate, până noaptea târziu, se auzeau orchestre, soliști, formații de tot felul… Jazz jazz jazz pe săturate. Atmosferă incendiară. Forfotă, țară și lume! Mii de oameni negri, galbeni, albi, măslinii, roșcați, de toate vârstele și ocupațiile, mireni cu prelați, marinari, studenți și călugărițe, de la o scena la alta, se mișcau în ritmuri sacadate. Clericii, în smerenie iertați, ciocăneau darabana pe pulpanele negre. Și dă-i bătaie la dans, frăție! Swing, step, samba, salsa, jive… fiecare pulsa în legea lui. Eu, în șort și sandale, zvârlind în havuz vreo cincizeci de ani de pe umeri, eram una cu toți, în cânt și ritm. N-am ținut piept zilnic, dar am vazut și făcut destule. Recunosc că nici nu am agreat chiar tot ce se cânta atunci și acolo. Școlit și rodat în muzica lui Glenn Miller, Duke Ellington sau Gershwin, nu înțelegeam (nici măcar din snobism) sofisticăriile sonore ale nu știu cărui stil ultramodern de jazz, la care câțiva se sublimau în extaz. Să dai cu căciula în câini!

Ultima seară, totuși, mi-a rămas în memorie ca o deosebită bucurie și satisfacție. O formație de șase japonezi tinerei executa perfect bucăți clasice de jazz – slăbiciunea mea. Toate scaunele si băncile fiind ocupate, mă așezasem pe o bordură mai înaltă, un soi de parapet ce delimita, de jur-împrejur, un spatiu pavat cu bun gust. Eram în muzica mea, în anii mei, în amintirile mele. Câțiva dansau, cu mișcări moderne, melodii care parcă te îmbiau mai mult la ascultare. Privind orchestra, la o melodie sudamericană atât de îndrăgită, care îmi trezea amintiri din tinerețe, am simțit furnicăturile ritmului lent transformate în legenări visătoare. La un moment dat, privirea mi s-a încrucișat cu a unei doamne dintr-un grup așezat pe parapetul de vizavi. Brunetă cu părul lung, foarte ondulat, creț, fâră vârstă, mă privea mișcându-se în acelaș ritm. O provocare? Am ajuns în fața ei cu brațele usor desfăcute, o invitam la dans, nici nu mi-am dat seama cum s-a întâmplat… S-a ridicat râzând cu atâta naturalețe, degajată, lăsându-mă să-i cuprind talia de femeie împlinită. După câțiva pași am eliberat-o, făcându-i un semn să dansăm ”împreună”- fiecare după simțul și fantezia lui de moment. Ne priveam. Mișcările noastre se ghiceau de parcă am mai fi dansat cândva. Între noi radia o armonie pefectă în ritmul fermecător al bossa-novei Desafinado. M-am desmeticit doar după ce m-au trezit aplauzele prietenilor ei. Am vrut sa-i sărut mâna, dar s-a opus cu eleganță. Cu același râs tonic a facut un pas hotărât, pupându-mi delicat, obrazul.

Iar Tina se distra filmând…

 
6 comentarii

Scris de pe 14/10/2015 în Uncategorized

 

6 răspunsuri la „ÎN VÂRTEJUL DANSULUI – guestpost Sandu Chiran, tatăl meu

  1. Ion B

    14/10/2015 at 18:44

    Fericit Tata ! …:)

     
  2. jademan

    18/10/2015 at 17:08

    Scrie mult mai frumos ca proprietara acestui blog! 😀

     
  3. Otilia Tiganas

    18/10/2015 at 18:09

    Haa, așa-i! Doară-i tac-su. Te pup.

     
  4. Vasi

    19/08/2016 at 18:36

    Foarte frumos si sensibil scrie tatal dumneavoastra! M-a emotionat teribil!!!

     

Lasă un răspuns

 
